Czym się zajmujemy?

Terapia dla dzieci, nastolatków i młodych dorosłych

Terapia dzieci

Kids Skills – dla dzieci

Program jest przeznaczony dla dzieci z niskim poczuciem własnej wartości i brakiem pewności siebie, trudnościami adaptacyjnymi, problemami wywołanymi przez trudne przeżycia/doświadczenia – przeżywających trudności i problemy natury emocjonalnej lub/i behawioralnej.

Sesje będą prowadzone w diadzie (rodzic/opiekun i dziecko), wartością dodania takiego podejścia jest obserwowanie przez dorosłego progresu, realne wspieranie przez niego zmiany, praca nad relacją rodzic/opiekun-dziecko, zdjęcie presji z dziecka za samodzielne wprowadzenie zmiany w problemowym obszarze.

Program jest certyfikowanym modelem terapeutycznym opartym na terapii skoncentrowanej na rozwiązani stworzoną przez Ben’a Furman’a – fińskiego psychiatrę, psychoterapeutę. Udział w sesjach terapeutycznych pomaga dzieciom w przezwyciężaniu problemów emocjonalnych i behawioralnych: takich jak lęki, problemy ze snem, problemy z koncentracją, napady złości, trudności z chodzeniem do przedszkola/szkoły itd.

Dzieci będące w terapii przechodzą poszczególne etapy programu np.: wybór umiejętności do opanowania i nazwanie jej (często imieniem lubianej bajkowej istoty), budowanie pewności siebie, czy planowanie uroczystości świętowania sukcesu posiadania nowej umiejętności.

PIERWSZA SESJE POPRZEDZA KONSULTACJA RODZICIELSKA (w której bierze udział wyłącznie rodzic/opiekun dziecka).

Terapia nastolatków i młodych dorosłych

Terapia indywidualna

Jeśli jesteś rodzicem starszego dziecka i szukasz dla niego wsparcia, proponuję pracę terapeutyczną z Twoim dzieckiem.
Oferuję pomoc w następujących obszarach:

Pracujemy w dwóch paradygmatach:
• Terapii Akceptacji i Zaangażowania, korzystając z modelu DNA-V (jest to model ACT dostosowany do potrzeb rozwojowych nastolatków). Na pierwsze spotkanie zapraszam rodzica bez dziecka. Kolejne sesje odbywają się bez obecności rodzica. Spotkania odbywają się online lub w przestrzeni gabinetu.
• Terapii ACT i modelu Mission Possible.

Pracujemy w dwóch paradygmatach:
• Terapii Akceptacji i Zaangażowania, korzystając z modelu DNA-V (jest to model ACT dostosowany do potrzeb rozwojowych nastolatków). Na pierwsze spotkanie zapraszam rodzica bez dziecka. Kolejne sesje odbywają się bez obecności rodzica. Spotkania odbywają się online lub w przestrzeni gabinetu.
• Terapii ACT i modelu Mission Possible.

Mentoring: spotkania, spacery mentorskie

Czesem dzielenie się swoimi problemami w gabinecie psychologa/terapeuta kojarzy się z czymś nieprzyjemnym oraz z poczuciem, że skoro mam z czymś problem, to znaczy, że coś jest ze mną nie tak. Konsekwencją tego bywa wycofanie i niechęć do współpracy, a co za tym idzie brak skuteczności terapii. Mentoring różni się celem. Zamiast koncentracji na problemach, skupia się na poszukiwaniu tego, co działa i jest dobre: zasobów, umiejętności młodego człowieka i jego rozwoju. Praca z mentorem służy przede wszystkim kształtowaniu poczucia własnej wartości, asertywności, odkrywaniu sposobów na rozwiązanie sytuacji trudnych oraz wyznaczaniu celów. Wiele nastolatków potrzebuje znaczącej relacji z dorosłym, poza relacją z własnymi rodzicami, ponieważ są w wieku definiowania swoich przekonań, a także często buntu i opozycji do tego, co mówią ich rodzice. Dlatego potwierdzenia tego, czego nauczyli się od rodziców, szukają na zewnątrz.

Profesjonalny mentor jest kimś, przy kim młody człowiek może w bezpiecznych warunkach wypowiedzieć na głos swoje wątpliwości, przemyślenia, a przede wszystkim wzmocnić fundamenty, na których chce budować swoje życie. W wyniku wieloletniej pracy warsztatowej z grupami klasowymi w szkołach, a także obserwacji dzieci i młodzieży, zaobserwowaliśmy jak nawiązanie pozytywnej relacji z dorosłym może mieć wpływ na funkcjonowanie młodej osoby. Spacer mentorski jest niezstąpionym narzędziem pozwalającym uporządkować kierunek rozwoju, dookreślić cele i wartości, szczególnie w przełomowych dla nastoletniej osoby monetach jak klasa maturalna, zmiana szkoły, kierunku nauczania itd.